Korea számára stratégiai fontosságú kérdés, hogy nyersanyagait a lehető leggyorsabban, leghatékonyabban termelje ki. Szerencsére szénbányászaink remekül dolgoznak. A növekvő szénkitermelésről szól az Észak Koreai Központi Hírügynökség december 8-i  beszámolója is.

"Az Anju Területi Szénbányászati Központ bővítette külszíni fejtéseinek helyszínét, hogy még több bányászati berendezés férjen el, s ezáltal elérte az előirányzott napi 120%-os kitermelési rátát.

Szénbányászaink és bányászati berendezéseink erejüket megfeszítve dolgoznak.

A Sunchon-i Területi Szénbányászati Központ -melynek része a Chonsong, Jikdong és Sinchang ifjúsági bánya is- jelenleg az aknavájásra fekteti a hangsúlyt, mely által  a későbbiekben tovább növelhetik a kitermelést.

A Tokchon-i területen található szénbányák részletes téli fúrási-és robbantási valamint gépüzemeltetési munkatervvel rendelkeznek, így nem várható fennakadás itt sem. Megnövekedett termelésről számoltak be a kangdong-i, kyongwon-i, onsong-i, chonnae-i valamint a myongchon-i területi bányakapitányok is.
"

28 komment

Címkék: politika korea dzsuce dprk dzsuce acél szánbányászat

A bejegyzés trackback címe:

https://csollima.blog.hu/api/trackback/id/tr572503829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

áldottgyermek · http://aldottgyermek.blog.hu 2010.12.09. 12:58:59

úgy emlékezett ez a post valamire, de meg is találtam.

"A születésnapi készülődés nagyszabású akciója volt az 1952. március 9-ére meghirdetett országos munkaverseny, amelyet Loy Árpád, az alberttelepi bánya sztahanovista frontmestere hirdetett meg 1952. január 29-én, a bányász szakszervezet országos tanácskozásán. A Termelj ma többet, mint tegnap akciót később tömegmozgalommá alakították. A korabeli propaganda szerint a csatlakozással a dolgozó magyar nép szeretetét, szívből jövő jókívánságait fejezte ki Rákosi Mátyás iránt. A már korábban, szovjet mintára meghirdetett sztahanovista mozgalmat is felhasználva, megindult a hajsza a teljesítmények növeléséért. Az MDP KV Agitációs- és Propaganda Osztálya állandó munkaverseny-bizottságot hozott létre a pártközpontban, amely kéthetente ülésezett és rendszeresen értékelte a munkaverseny állását. A párt egyik vezető grémiuma, a Farkas Mihály vezette Szervező Bizottság szintén folyamatosan napirenden tartotta a kérdést, és ennek megfelelően a különböző szintű pártbizottságok beszámoltatták az üzemi bizottságokat, és figyelemmel kísérték a verseny állását, a gyengébb teljesítményt pedig az ellenség munkájának minősítették. "

szorgos népünk nem győzött, vagyis, nem győzte.

igazából most olyan szomorú lettem :S

_Szom Ki-Van · http://csollima.blog.hu/ 2010.12.09. 13:44:10

@áldottgyermek: Nem értem Önt. Felhoz egy példát, amely egykor Magyarországon történt, ám az a rendszer, amit Ön is említ, sajnos kezdeti ideológiai irányultságát elvesztette, abban a reakciós eszmék felülkerekedtek és ezért mondhatjuk azt, hogy végső soron Rákosi elvtárs és rendszere rossz úton járt. Ám ez a kezdeti sikerekből és a nép időleges szeretetéből nem vesz el. Ha Ön egy ilyen megnyilvánulást hoz 1955-ből, arra azt mondom, manipuláció, de 1952 még a prosperitás és a viszonylagos jó úton haladás időszaka - bár már ekkor sem mentesen az ideológiai kilengésektől.

áldottgyermek · http://aldottgyermek.blog.hu 2010.12.09. 18:27:46

akkor csak ért engem, az alapján amit irt.

Épp arra hoztam példát a szénkitermelés kapcsán hogy miként fordul és/vagy megy homlok egyenest más írányba az ember és az országa saját ideológiája ellen.

Ez egy jó hasonlat volt Észak Koreára és a Dzsucse-ra.
Szerintem.

krampam 2010.12.09. 19:07:23

@_Szom Ki-Van: "de 1952 még a prosperitás és a viszonylagos jó úton haladás időszaka"

hát önnek elment az esze! maga koreai vagy magyar?
hol él? tudja mi történt itt akkoriban? a legsötétebb korszaka volt mo-nak az az időszak. ne beszéljen félre!

Kom Szom-Ol · http://csollima.blog.hu 2010.12.09. 19:17:09

1952?

Megszűnik az jegyrendszer, végre.
Elkészül a diósgyõri nagyolvasztó.
Megkezdõdik a Hajdúsági Gyógyszergyárban az antibiotikum-gyártás.

Folytatható a sor, sok jó dolog is történt népünkkel 1952-ben, a kétségtelenül fellelhető nehézségek ellenére is.

Megjegyezném, '52-ben volt tartották az Olimpiai Játékokat Helsinki-ben, ahonnan a magyar sportolók 42 érmet szereztek, mely igen jó hatással volt a munkásosztály moráljára.

áldottgyermek · http://aldottgyermek.blog.hu 2010.12.09. 19:26:50

mégegyszer kifejteném az első kommentem a közérthetőség kedvéért.

Előrebocsátom, hogy én nem kötöszködöm és nem akarok feszültséget sem gerjeszteni, csak a véleményem írom le.

Szom Ki-van : a post arról szólt hogy a dicső korea egyes bányái milyen jól teljesítenek van köztük 120 % os is.
Ez az a 120% amibe a bányászok korán halnak. Ez verte ki nálam a biztosítékot. itt kapcsoltam be a magyar hasonlatot ...vagyis próbáltam, mikor röpködtek a % ok, csak épp bírni nem bírták, és aki nem bírta az ellenség volt. Mint írtam is.

Ez az amikor az ideológia esetünkben a dzsucse összeegyeztethetetlenül szembe megy az emberrel.

Mint ma Magyarországon a "szavazófülkék forradalma" és a népszuverenitás elvesztése

krampam 2010.12.09. 19:51:59

"120%"
és ez minek a 120%-a?

áldottgyermek · http://aldottgyermek.blog.hu 2010.12.09. 19:56:09

a 100 az amit ténylegesen meg lehet tenni.
a 20 amibe beledöglenek a bányászok.

Kom Szom-Ol · http://csollima.blog.hu 2010.12.09. 20:11:52

@krampam: Az Anju Területi Szénbányászati Központ szorgos munkásai 200.000 tonna szenet termelnek ki évente.

áldottgyermek · http://aldottgyermek.blog.hu 2010.12.09. 20:24:52

egyes elemzők szerint elég lenne a 70% is mert lassan elfogy. Konkrétan kb 2072-re.

ozonenetwork.hu/ozonenetwork/20101027-mennyi-maradt-meg-a-foldbol.html

_Szom Ki-Van · http://csollima.blog.hu/ 2010.12.09. 20:36:27

@krampam: Én is azokat a példákat tudnám felhozni az Ön állításával szemben, melyeket @Kom Szom-Ol: elvtárs is megtett, illetve, amelyeket egy előző hozzászólásomban - @_Szom Ki-Van: - én is.

Kétségtelen, hogy meglehetősen sok nehézsége volt akkoriban a magyar államnak, de hibásan járunk el, ha látókörünkből kihagyjuk a második világháború okozta világégés következményeit, illetve a kapitalisták által húzott vasfüggöny gazdaságilag visszahúzó tényezőjét.

Egyetértek Önnel: nem ezek voltak a legjobb évek, de a nép szeretete és a rendszer elfogadottsága jelentősebb nagyobb volt, mint mondjuk 1955-ben.

@áldottgyermek: Emberi, hogy szívén viseli a bányászok sorsát, de szerencsére nincs mitől tartani. Láthatta, hogy bányászbaleset mindenhol előfordulnak, legyen szó Új-Zélandról, vagy Chiléről, ez egy veszélyes hivatás.

Éppen ezért egy valamirevaló állam meg is becsüli az ilyen munkásait: a népi Koreában a bányászok a legmegbecsültebb rétegek közé tartoznak és élvezik a teljesen ingyenes egészségügyet, mint ahogy egyébként a népi Korea bármely más polgára is. Ez a +20% munkásaink önként vállalt termelése, amelyet úgy képesek ellátni, hogy tudásuk és tapasztalatuk minden pontját összevetve, ezt hozták ki.

Hibát követünk el, ha alábecsüljük a bányászok népük és vezetőik iránt érzett szeretetét. Hiszen egy szerető apa ha kell, még többet dolgozik, hogy gyermekeinek jó ellátást biztosíthasson. A magyar helyzetről e kommentemben nem szólnék, de hasonlóan látjuk a helyzetet.

áldottgyermek · http://aldottgyermek.blog.hu 2010.12.10. 06:22:30

idézem: "Ez a +20% munkásaink önként vállalt termelése, amelyet úgy képesek ellátni, hogy tudásuk és tapasztalatuk minden pontját összevetve, ezt hozták ki. "

Ha hétfőn ki kell termelnem 100 tonna szenet mert az 100%, és kitermelek 120 tonnát akkor kedden már 120 tonna a 100%.
Tiszta kapitalizmus, csak más köntösbe bujtatva ideológiailag. Másrészt ez az "önként vállalt" dologban azért erősen kételkedem.

Bandara65 2010.12.10. 08:51:59

Emlékeztet kissé az úttörő korombeli "gyűjtsd a vasat és a fémet, ezzel is a békét véded" akcióra. Közben nem tudtam, hogy ha apám nem akar "önként" kommunista szombatra bemenni, mert jó lenne már kicsit a családdal is lenni, akkor nem fog kapni béremelést. És azt sem, hogy a pártitkár elvtárs gyerekének miért járt mindenből több, holott bárkitől hülyébb volt az osztályban. Miért kellett a nagy Szovjetunió himnuszát megtanulni és a sajátunké helyett énekelni stb. Ja és a vasfüggönyt ki és miért is építette fel? Vannak itt árnyoldalak is, úgy gondolom, amellett, hogy mindenki a maga igazságát fújja.

_Szom Ki-Van · http://csollima.blog.hu/ 2010.12.10. 10:35:39

@áldottgyermek: Elnézést, de téved. Az a plusz 20% mindig is csak plusz 20% lesz, egy önként vállalt áldozat a fejlődés és a nép érdekében. Önnek csak azért lehetnek rossz gondolatai, mert az általam is ismert, rossz tapasztalatokból indul ki. Írásainkkal pont az a célunk, hogy ezeket feledtessük, illetve megmutassuk, hogy a népi Korea mennyivel különb.

@Bandara65: Üdvözlöm Önt blogunkon és valóban, mindennek vannak árnyoldalai, de Önnek is csak azt tudom mondani, amit az előbb: a rossz magyar tapasztalatokból indulnak ki sokan. A népi Korea egy olyan úton jár, ami mindezen megbicsaklásoktól mentes.

áldottgyermek · http://aldottgyermek.blog.hu 2010.12.10. 10:50:22

A népi Korea sem különb a Deákné vásznánál..már elnézést.

De egy szónak is 100 a vége, szerintem 1000 Ékoreai emberből 999 szívesen élne másként. A fennmaradó egy az Kim Dzsong Il.

_Szom Ki-Van · http://csollima.blog.hu/ 2010.12.10. 11:43:03

@áldottgyermek: Ön ezt nagyon, de nagyon rosszul gondolja. Akkor mivel magyarázná a népi Korea polgárainak lángoló, minden másodpercben megnyilvánuló szeretetét?

áldottgyermek · http://aldottgyermek.blog.hu 2010.12.10. 11:50:59

egy jutub videóval magyaráznám...de igazából nincs kedvem.

úgysem fogunk sosem egyet gondolni, ami talán nem baj, csak én zárnám a vitát :-)

áldottgyermek · http://aldottgyermek.blog.hu 2010.12.10. 11:53:24

Lennék kispolgár boldogan,
Bárhol, ahol béke van,
Lennék köztük én az átlag,
Kinek az Emberi Jogok járnak

_Szom Ki-Van · http://csollima.blog.hu/ 2010.12.10. 11:54:01

@áldottgyermek: Igazán sajnálom, azért én még bízom abban, hogy írásainkkal jobb belátásra sarkalhatjuk és hogy marad blogunk olvasója.

_Szom Ki-Van · http://csollima.blog.hu/ 2010.12.10. 11:54:39

@áldottgyermek: Akkor Ön a népi Korea polgára ezerszeresen lenne!

áldottgyermek · http://aldottgyermek.blog.hu 2010.12.10. 11:55:51

persze h maradok a blog lelkes olvasója
csak ezt a konkrét vitát zárnám...majd nyitunk másikat :-)

krampam 2010.12.11. 00:16:27

@_Szom Ki-Van: "Egyetértek Önnel: nem ezek voltak a legjobb évek"

nem a legjobb évek???

beszolgáltatások, padlássöprések, egyház-üldözés, kitelepítések, koncepciós perek, kivégzések, értelmiség, arisztokrácia, polgárság szétzúzása, terror.

ennyit erről.

de mondja már meg, maga koreai vagy magyar? esetleg valami egészen más, egészen más indíttatással? vagy csak vicc az egész blog? a nevéből mindenesetre erre következtetnék, már elnézést (remélem, nem haragszik meg)...

_Szom Ki-Van · http://csollima.blog.hu/ 2010.12.11. 02:13:42

@krampam: Azért a hazug történelemkönyveknek sem kell mindent elhinni, de igazat adok Önnek abban, hogy nem volt tökéletes a rendszer, sőt. Európában igen kevés helyen sikerült közel jutni a tökéleteshez, ez is igaz.

Úgy gondolja, hogy hónapok hosszas munkáját fordítanánk egy viccre? Ezt Ön sem gondolhatja komolyan. Célunk, hogy mindenkivel megismertessük a legjobb és legtökéletesebb szocialista eszmét, a Dzsucsét. Remélem, Ön is marad gyakori olvasónk.

Kom Szom-Ol · http://csollima.blog.hu 2010.12.11. 07:37:11

@krampam:

Államosítás: A háziingatlanokat az ET. 1952:4 rendelete szerint abban az esetben vették állami tulajdonba, ha a karbantartásról, felújításról a tulajdonos nem tud gondoskodni, és ha bérbeadása révén a tulajdonos munka nélkül szerzett haszonhoz juthat, vagy ha a tõkések, stb. csoportjába tartozik.

Egyház:Az egyházi ingatlanok állami tulajdonba vétele 1948-ban kezdődött.

Értelmiség: 68 doktori és 177 kandidátusi címet adtak át ebben az évben...

Arisztokrácia: felszámolása nagyon is helyeselhető lépés. Miért járjon _családi_ alapon bárkinek is kiváltság?

Abban természetesen kétségtelenül _egyetértünk_-és erre @_Szom Ki-Van elvtárs is révilágított-, hogy nem ez volt Magyarország legfényesebb időszaka.

Remélem továbbra is kitartó olvasója és vitapartnere lesz blogunknak!

krampam 2010.12.11. 08:37:32

@_Szom Ki-Van: "Azért a hazug történelemkönyveknek sem kell mindent elhinni"

sajnos elég sok felmenőmet érintette rosenfeld matyi dicsőséges rendszere, így nem szükséges, hogy "hazug történelemkönyveket" forgassak.

@Kom Szom-Ol: "Miért járjon _családi_ alapon bárkinek is kiváltság?"

na igen, csak a Kim-dinasztiának?

és hiába idézi az államosítás rendeletét, Ön is nagyon jól tudja, hogy ezek a rendeletek csak jogi fedettséget adtak a gaztettekhez.

Sajnos hazánkat a kommunizmus teljesen tönkre tette. és persze ez nem 1945-ben kezdődött, nem is 1918-ban, hanem még sokkal előbb. De Kádárék végezték be.

"Egyház:Az egyházi ingatlanok állami tulajdonba vétele 1948-ban kezdődött."

Ezzel mit akart mondani? Számos papot, egyházi személyt vontak koncepciós eljárások alá, sokat bebörtönöztek, kivégeztek. Igaz embereket. Pusztán azért, mert keresztények voltak, s mert nem voltak a rendszer emberei. Ez elfogadható eljárás? Ez a népi demokrácia? Tudják egyébként mit jelent a demokrácia szó? (Nem mintha én demokrata lennék, de ez más kérdés)

"Remélem továbbra is kitartó olvasója és vitapartnere lesz blogunknak!"

érdekel a téma, de azért, mert fel nem foghatom, hogy lehet, hogy még vannak olyanok, akiknek szimpatikus ez a rendszer. Számtalan aspektusból megállapíttatott, hogy nem életképes, sőt káros a kommunizmus...

krampam 2010.12.11. 09:03:25

Illetve még az a kérdésem, hogy az alcím mit jelent?

"Szorgos népünk győzni fog!" Mit/kit fog legyőzni? Mi felett fog győzni?
süti beállítások módosítása